Click here for Myspace Layouts

Wednesday 10 July 2013

DUIT HABIS MENGALIR MACAM AIR TERJUN...

Hye sahabat ku semua apa khabar sehat ?hope sehat2 k
Nie wa nak story about my first gaji BULAN LEPAS yang sekelip mata boleh habis mcm AIR TERJUN MENGALIR DERAS hahha mana taknya x sampai 3 hari duet dah habis mcm mane boleh habis pon tak tau la bayangkan la 3 hari boleh abis sampai kan aku dah x ade 1 sen pon hahah ingat nak simpan la sikit kan kot2 mase susah nnty boleh guna kan last2 abis gitu je wey .

HARI PERTAMA.
Mane taknye dapat je tau gaji pertama dah masuk balik dari kerja ingt nak terus tgk (nmpk x taksabarnya aku)tp kena balik dulu rehat2 pastu tetiba babah ajak p makan n than aku follow la n aku ajak babah singah bank sbb nak tgk gaji da masuk ke belum kan.pastu babah boleh kata ape tau "hah dek ko dah gaji kan boleh la belanje makan klu tak kau x payah ikut" boleh babah ckp mcm 2 dgn aku sampai hati hahha (pantangkan aku dpt gaji kan) keluar kan duet ape lagi adek aku punye excited nak makan MCD la KFC la PIZZA la last2 mak cik aku buat keputusan makan kat KEDAI CIK DOL je hahah adk aku geram punye pasal die order mahal2 perghhhh sakit je hati aku sabar je la kan nasib adek sorg kan . Time nak bayar 2 aku tgk harga perghhhh boleh lepas makan pizza tau . tgk betapa dengkinye adek aku yg bernama MUHAMMAD ZAL HASMY.

HARI KEDUA
hari ke dua nie mmg aku dah bajet nak kasi BABAH,MAKLONG ngn TOK MAK sebab dorg yang jage aku selepas kematian mama aku sehingga la sekarang nak balas jasa mereka itu je yang aku mampu bagi dengan gaji yang kecik nie. alhamdulillah dorg terima dengan senyum lebar .
tak abis story lagi nie nak tau adam yang umur 4 tahun pon pandai mengpau aku bukan seringgit dua tapi tapi lebih.iris pon sama walaupun die kecik mata die asik memandang aku bila aku kasi adam duet *nampak xbudak2 sekarang semakin bijak so bagi kat iris jugak sama rata.bukan dorg je pak long n semua2 pon pau aku maklum la first gajikan . so belanje la dorg semua.

HARI KETIGA
bangun2 tidor jer akak dah tercongok depan depan pintu bilik nak pinjam duet mana x nye die baru je kerja kan nak pakai duet ceh bagi sikit x nak tp nak pinjam banyak2 pulak 2 .(x bayar siap kau)abg pon sama gak haha so aku buat keputusan wajib ada buku 555 senang nak tuntut hutang dah ade bukti kan hhaha.
pastu belanje aena makan pula yela kadang2 pon die ade jugak belanje aku kan x salahkan masa kita senang kite senangkan pulak kawan2 kita kan heeee.
malam 2 aku ajak kak ain g shopping barang sikit yelah nak cari baju kerja n kasut kerja punye pasal kan.balik dari shopping 2 penat mandi2 pastu bukak wallet tgk2 tinggal RM20 ingt je.ish2 kesian kan pape pon aku dapat jugak beli barang yang aku cari selama nie tinggal beg je.. heee alhamdulillah

PENGAJARANNYA jangan jadi macam saya yang cepat boros nie sekelip mata je duet boleh habis so gaji BULAN NIE nak kene simpan duet sikit la kan yela mana tau blh pakai mase ssh kan TP nak raya dah kan nak beli baju raya lagi kasut raya lagi nak bagi duet raya lagikan mcm mane nak simpan ek ??emm myb next month haha.

No comments:

Post a Comment