Click here for Myspace Layouts

Tuesday 19 March 2013

Aktiviti Sepanjang Cuti Mid Sem

hye hye hye ape habaq kome2 . ari nie aku nak update blog aku sebab rajin aku dah datang nnty bile malas aku datang blog nie terabai la pulak kan .. heeee 
aku nak cerita sepanjang aku berada di negeri perak . msty nak tau kan ape aku bt kat sane selame seminggu lebih kan. nie aku nak cerita nie.

minggu lepas hari rabu 6 hari bulan aku dan balkis pergi ke perak dekat kemungting menaiki bus kosultium 2 tingkat kami duduk kat tingkat atas sekali almaklum la first time naik bus 2 tingkat jadi jakun sekejap hehehe . kat tingkt atas 2 cume ade 6 org shj trmsk la kami brdua.
kami buat bus 2 mcm kami yg punye bergambarla, menyanyilah , menarilah n bergelak ketawa.. nasib baik kiteorg punye tempat kat blah blkng sekali yg lain semua kat depan. sesampai kami di kemunting kakak saudare balkis amik dan terus bawak aku balik kg balkis. berkenalan dengan opah n tok wan balkis yg sporting gile .esknye aku masaklah lauk kari ikan. tgh ari 2 aku n balkis terus g mandi air terjun dua org pon jadilah nasib baik dekat je so boleh la naik moto heee. 
g2 air terjun 2 sunyi jer tp ade la 2 3 org yg mandi . time kiteorg mandi 2 ada mamat nie date ngn awek lepas jer awek die blah die dtg kt kiteorg konon nak ushya la nasib baik aku ingt kg org kalau x dh lame kene maki. dh ade awek pon mengatal lagi sengal. lepas balik dari mandi air terjun aku masak bubur jaggung itu la first time aku masak n masakkan aku mendapat pujian dari opah n tok wan . ptg 2 lepas kak ikin balik die terus anta aku balik umah mak dek kt semanggol sebenarnye berat aty gak nak tinggal kan kg balkis 2 tp nk bt mcm mane aku nak tolong mak dek aku yg dalam pantang 2.

hah nie la die bubur janggung aku yang opah puji 2 .

stat ari khamis sampai hari khamis minggu lepas aku jage anak2 mak dek yg mcm2 perangai ada . pening kepale owh dah la anak semua kecik2 lagi dari yg first smpi yg baby aku yg jage nasib baik la akak aku dtg ari sabtu so aku dpt la relex sikit hehe . duduk umah mak dek asik makan jer mana x nye dah asik masak jer .. heheh tp boleh control lagi hahah khamis ptg 2 aku n balkis gerak g rumah syima sebab sabtu abg die kawin so tkt nnty x de org nk amik kiteorg . abg gg yg amik kiteorg kt umah makdek.

hah ini lah anak makdek yg baru lahir 2 comel kan .

Hari khamis 2 mula la aktiviti kami sampai2 jer kami dah kene buat mcm2 kerja yelah ari jumaat malam 2 ade kenduri arwah . nasib baik la abg2 n kakak2 syima baik2 dieorg layan kami berdua mcm adek sendiri kami langsung x rase mcm org asing pon. khamis tidor pukul 4 lebih pastu bangun kol 7 lebih sebab rumah syima dah riuh dengan org kampung yg dtg menolong . seronok betul lepas kenduri arwah 2 kiteorg x tidor langsung sebab kemas2 mane yg patut n than kol 3 pagi akak syima ajak p pasar borong sebab abg2 syima yg lain x nak bangun tidor. kiteorg bertiga la yg teman akak n abg gg g pasar borong beli ikan, ayam, sayur2 n mcm2 la .baru aku tau suasana pasar borong mcm mane pagi2 buta ramai jugak orang.
balik dari pasar borong kol 4 lebih terus masak n tolong akak syima ape yang patut sampai la org kampung pulak dtg ambil giliran kiteorg. pastu masuk bilik tidor jap 2 pon sbb akak pakse tidor kol 8pg masuk tidor kol 9.15 pg bangun tolong ape yg patut sampai kol 11 lebihn than siap2 sebab pengantin dah nak sampai. dengan mata sembab nye kiteorg layan tetamu. ceh dah mcm rumah aku kan tp mmg rumah aku pon sebab akak kate kami nie mmg adek akak .terharu kan , untung syima dapat keluarga yang sangat baik mcm nie. 

hah nie la kakak ipar n abg syima yang kawin 2. tahniah

malam 2 kami bertiga tidor paling awal n hari ahad menjelma nak tau x ari ahad 2 kami bertiga bagun paling lambat pukul 12 lebih padahal time 2 org lain dah bangun dah. almaklumlah terlampau penat sangat sampai bangun pon lambat.msty korg nak ckp ape lah anak dara bangun lambat kan tp nak bt mcm mane terlampau letih n tak cukup tidor selame 2 hari dengan kerja2 yang banyak . malam 2 abg syima yg num 1 ajak p pulau pinang saje bawak kami p jalan2 n makan angin .tgk mana la aku dengan balkis x sayang dengan keluarga syima dorg betul2 buat kami mcm adek mereke sendiri.malam 2 pulak kaki aku terkena pintu tandas zing pulak 2 agak dalam jugak la luka nye. itu la kenangan yang aku tinggal kan.sampai sekarang kaki aku berdenyut2.

time nie dekat pulau pinang la. sory la gambar balkis gegar sikit hehe

hari yang kami tidak nanti2kan tiba juga akhirnya hari isnin hari yang berat sekali sebab kami berdua berat hati untuk tinggalkan kampung syima yang banyak kenangan nie tp kalau fikir berat hati nnty kelas tak g pulak kan . pape pon kami terpakse jugak balik KL sebab ade kelas hari selase. abg loppi n isterinye hantar kami sampai kat hostel kata syima rumah abgnye yang itu dekat dengan hostel. akhirnye ptg 2 kami selamat sampai hostel. alhamdulillah.

ini sahaja lah cerita aku sepanjang cuti MID SEM .hee lupa nak bagitau rumah syima 2 dekat betul dgn sawah padi seronok betul cume aku x sempat memancing jer kat sungai yg dekat dengan rumah syima, xpe nnty aku datang aku nak jugak mancing ! heee :)

No comments:

Post a Comment